Monday, January 11, 2010

Så er det på 'an igjen..

Så er jule- og nyttårsfeiring historie. Alle har reist og det er bare meg igjen i huset. Eller, bare meg og masse matrester! Jeg tror nok at jeg hadde tenkt å mate noen som ikke hadde sett mat på flere år i julen, for jeg hadde nok handlet inn i overkant mye! Men - nå er det gode rester! I dag for eksempel så kunne jeg ta opp deilig ferdig kokt ørret i fryseren. Kokte pasta - fussilli - i 9 minutter i stedet for 11. Slo ut vannet og helte over herlig saus som Espen laget for et par dager siden. Mye ørret oppi, brokkolibuketter og hakket paprika. Kokes et par, tre minutter så alt er varmt og så er det bare å nyte et velsmakende måltid! Er mett ennå!
Jeg har også kjøpt meg ny ringeklokke og nå skulle den på plass. Jeg leste bruksanvisning, fant ringelyd som jeg ville ha, og til overmål så klarte jeg å bore to hull til skruene! Da var det bare å fjerne den gamle "trykkeren" som henger ute. Det er iskalt ute, så jeg iførte meg mormors gamle pelskåpe, hentet drillen (hvis det er det den heter) og den ene skruen kom seg ut fortere enn svint! Den andre.... den andre står i veggen ennå! Det er ikke for normale folk å få fjernet den! Så nå henger det noe plast på veggen ute. Det henger på halv åtte etter èn skrue og den nye "trykkeren" kommer ikke på plass før dette er fjernet. Hva gjør jeg så? Jo, jeg bare tar det med ro, for plutselig kommer det innom en datter eller en svigersønn som er utstyrt med muskler nok til å dra ut dritten hadde jeg lyst til å si! Jeg mener skruen. Den er umulig å skru ut og må nok trekkes som en vanlig visdomstann!
Etter jul og nyttår og mye selskapelighet og i det hele tatt, blir det mengder av klesvask. Nå vil jeg legge sammen klær, for det er jeg sikker på at jeg fikser lett!

3 comments:

Tone said...

Plutselig komme me innom ja:)

Trude said...

Enige me Tone! Me for mye mat i huset (og ein liten oppgave) e de klart me komme!!! ...men det va kanskje ikkje akkurat meg og mine (manglende?) muskler du tenkte på????

Karimor said...

Hei begge to!
Velkommen når det måtte passe - muskler eller ikke. Den som mangler muskler har kanskje enorm matlyst?