Wednesday, January 13, 2010

Ryddedag

Det har ikke blitt ryddet i dette huset på lang tid! Når Eivind kom hjem sammen med sin nydelig Olia så er det definitivt ikke rydding som står på programmet! Da tar vi oss tid til å sitte ned, snakke sammen og ha det hyggelig! Når så i tillegg Tonje og Espen er så rause at de sitter lenge og deler ord og tanker med meg, så er i alle fall i rydding det minst viktige! Det har vært en utrolig fin jul, med mye tid til det viktigste - å være sammen.
Men nå er det hverdag og i går satte jeg i gang! Begynte som vanlig i en "krok", og denne gang ble det vaskekjelleren. Det var iskaldt, og det tok sin tid. Men nå er det strøkent! Så var det syrommet. Der var det om mulig ennå kaldere. Der var det utrolig mye som bare var - "bare sett det der, så skal jeg ta det senere!" Med rydding følger det også en del skruer som skal i veggen, for jeg finner alltid noen lure løsninger. Jeg fikser drillen - hvis det er det jeg har - lett. Skifter det jeg ikke vet hva heter foran på drillen, trykker på knappen og skrur og borer ivei! Det eneste jeg savner er meg selv i en to-gang. Jeg er nemlig en god handtlanger, og som kjent har den andre skruen tendens til å forsvinne mens man skrur i den første! Det skjer aldri når jeg hjelper til og holder skruer! På syrommet fant jeg mye rart, blant annet noe maleutstyr til Tonje. Det må stamme fra den tiden hun malte litt. Jeg tror inspirasjonen må ha tatt en brå slutt, for det var størknet maling på penslene ennå! Etter hvert fikk jeg neglespreng både på fingre og tær, men nå har jeg to rom i huset som er uten rot! Søppelbøtta er forøvrig overfylt, så jeg må samle søppel i en eske i kjelleren inntil videre.
Her i peisestua ser det forøvrig ikke ut med papirer over alt, en diger haug med klær som skal strykes og rot hvor jeg ser. Men, nå er det kveld og nå er det hvile! I morgen er det som kjent atter en dag!

3 comments:

Anonymous said...

Det beste med et måltid på Ganddal er jo drøsen som følger med.

Glad i deg mor mi

Tone said...

Du er utrolig flink!!! Du fikser hva du vil du...LETT:):) Heldigen meg som e dattera di:)

Trude said...

Keffor begynne du med de rommå som ingen ser....? Trur du har holdt tebage nogen forretningshemmeligheda når det gjelde husarbeid....(min gjetting e at det e der de ligge uante mengder med godterier....???)