Wednesday, January 27, 2010

Er det tegn på alderdom?

I dag gjorde jeg det! Jeg gikk på apoteket og kjøpte meg, ikke brodder, men en såle med et slags grovt sandpapir til å feste under skoene. Jeg lover, det var enormt mye lettere å gå på glatt vei etterpå!
Etter arbeidstid tok jeg meg en god løpetur i Vagleskogen, og festet sålen godt på joggeskoene før jeg tok ut. For meg som bare tar en løpetur for å kose meg, få frisk luft og tenke mine egne tanker, var dette midt i blinken! Sist jeg var i Vagleskogen måtte jeg ned på knærne og krabbe på det verste, i dag kunne jeg hoppe lett og elegant alle steder. Falt ikke i det hele tatt, det var bare en gang jeg skled i bløt snø i en nedoverbakke.
Nå blir det en enkel sak å hente avisen i morgen tidlig, og å gå ut med søppel! Bare å feste sålen så får jeg nøyaktig det festet jeg trenger.
Er dette tegn på alderdom? Nei - jeg tror det bare beviser at vi blir enormt lure etterhvert som årene går!

3 comments:

Anonymous said...

For meg som tar en løpetur for å trene, få slovakisk luft og tenke andres tanker, velger jeg å se på det (jogging på snø og is) som god trening i balanse. Vi unge har det nemlig.

PS: Ironi er et faktum i denne kommentaren

Espen Kirkeby said...

Gratis tips frå farmor mot is på vegen: Ullsokka/Strikkesokka utanpå skoa. Så om du observere ei gamale dama med ullsokka utanpå skoa ein plass i Bryne så skal du ikkje sjå vek i frå at det er slektå som er ute og går.

PS: Ingen Ironi her...

Trude said...

Heia mor!