Tuesday, January 19, 2010

Nesten ferdig

I dag var det kjøkkenskap! Begynte i åtte-tiden i dag morges, og holdt på til halv åtte i kveld! Bare avbrutt av nesten tre-timers telefonsamtale med min kjære søster Trine i Stjørdal. Hun hadde bursdag i går, og da er en koselig telefonsamtale obligatorisk!
Rydding i kjøkkenskap er en utfordring fordi jeg finner så enormt mye som jeg egentlig ikke har bruk for! For eksempel flere drikkeflasker til turbruk, både i plast og sånne i lettmetall med hank til å henge i buksa eller på sekken. Er det noen som kan bruke de? Til slutt kom jeg til matskapet og da tenkte jeg at her skulle jeg hatt noen døtre, så skulle vi hatt oss en slumkveld! Det var ikke lite som gikk i søpla! Men, hadde dere vært der kunne vi drikke saft i mengder, drukket enda mere gløgg og spist kjeks. Kjeks med sjokolade, kjeks med havre og kjeks i det hele tatt. Vi kunne spist harde seigemenn, masse chips og nøtter, sjokolade og tyggi og enda mere! I tillegg kunne vi sett en halvdårlig film og så kunne vi lage suppe, kakao eller gryterett fra Toro. Jeg lover - vi hadde blitt mere enn mette! Nå er det bare noen skuffer igjen, så er hele kjøkkenet vasket!
Etter en sånn vaskedag har jeg jamen fortjent å sitte foran TV og se på håndballkamp!! Heia Norge!

3 comments:

Anonymous said...

Alt som har med turbruk å gjøre må ikke kastes. Jeg vil sikkert overta det. Hvis du vil ha det bort så er det bare å stappe det i en eske, skrive Tonje på, å sette den innerst på loftet til venstre.

Så mye som du rydder kommer jeg sikkert ikke til å finne igjen noenting når jeg kommer hjem på ferie, hehe.
Skulle forresten likt å hatt mor her iblant når det flyter med rot fordi lesing blir prioritert.

Vel vel, apropo, jeg har credit i morgen så jeg må faktisk lese...

Trude said...

Sei ifra når du har maaaaat!!!! Me e konstant sultne!!!
Eg elske halvdårlig film og stive seigmenn!!!

Karimor said...

Tonje: Jeg skal samle til deg - men det er vel begrenset hvor mange flasker du trenger?
Trude: Jeg har kastet de stive seigemennene, men det er masse mat igjen! Bare kom - men det er ikke sikkert jeg har halvdårlig film!