Saturday, December 12, 2009

Det står i stjernene...

En av bonusene jeg får når jeg går til frisøren er at jeg får holde meg oppdatert på ukebladfronten. Denne gangen var det Hjemmet jeg fikk i neven mens jeg ventet, og jeg koste meg med det. Jeg kom til siden "Det står i stjernene" - eller noe deromkring, og da sto det for mitt stjernetegn at jeg skulle få penger! Det er jo ikke så vanskelig å spå forresten, for i desember er det halv skatt.
I dag fant jeg omsider posen med "til og fra" lapper og bladde igjennom de, samt mange gamle julekort fra diverse foreninger. Einar samlet samvittighetsfullt på alt. Midt i bunken ligger det fire uåpnede konvolutter med "til Kari og Einar", "til Tonje" og "til Eivind" fra bestemor! Der lå hundrelappene som hun nok ga til oss for noen år siden! Jeg har alltid kjøpt gave til oss for pengene fra henne så gave har vi fått, men konvoluttene hadde vi altså bare pakket ned en gang sammen med mye annet. Har jeg mottatt penger eller? Ja, det er vel mulig at det er to andre som gjerne vil ha sine konvolutter eller er det sånn at finner'n er vinner'n?

1 comment:

Anonymous said...

GIVE ME!