Thursday, December 03, 2009

Lunsj i høyhuset

I går fikk jeg oppleve noe kjekt! Guri på jobb har hatt stor dag, og i den anledning inviterte hun hele kontoret på lunsj i det nye høyhuset på Bryne. Helt på toppen, i 13. etasje, er det en bar og spisested som eies av Alf Inge Håland. Kanskje det er flere eiere forresten - det husker jeg ikke. Det var utrolig flott! Jeg har vært på bar i på SAS hotellet i Oslo, den er også høyt oppe med utsikt over byen, men dette var enda kjekkere! Høyt oppe med store vinduer rundt det hele, slik at vi kunne se utover hele Jæren. Jeg så etter huset til Trude og Lars, men jeg er ikke sikker på om jeg så det. Været var flott så vi kunne virkelig nyte utsikten. Vi fikk også gå opp på taket for å nyte enda mere utsikt. Jeg tenkte med meg selv at dette må bli et sted hvor mange folk får lyst til å gå! Maten var nydelig, og alt var nytt og fint. Og - som ihuga Brynepatriot så var det ikke lite stort å ikke bare se, men også snakke med "Alfi" him self! Jeg prøvde alt jeg kunne å oppføre meg skikkelig og snakke fornuftig - kom inn på at det måtte være litt av en jobb å vaske trapper når man hadde 13 etasjer ned. Tenker nok at det hørtes svært klokt og fornuftig ut!
Så - Sky bar eller hva den heter i Oslo er flott. Man ser utover hele Oslo med høye hus og masse lys, men hva er det mot den flotte naturen vi har her på Jæren? Så hvis man vil nyte flott norsk natur og Brynebyen, samtidig som man er inne på et hyggelig sted, så er en tur i høyhuset på Bryne noe man absolutt bør unne seg!

2 comments:

Anonymous said...

Du er kul :)

Trude said...

Tenke "Alfi" e veldig interresert i å snakka om trappevask! Glitrande tema, mor:D.
Den som intet våger intet vinner!