Tuesday, February 09, 2010

Litt ren bil

Jeg har et strikketøy som jeg egentlig koser meg med, men nå er det helt stopp. Jeg tror jeg må være en smule kort i hodet, for jeg skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg videre! Da er det en ting å gjøre, og det er å la det ligge i ro til det kommer på bedre tanker, og finne på noe annet. Dessuten - damene i butikken var så greie å si at hvis jeg ikke fikk det til, kunne jeg komme til de, så skulle jeg få hjelp.
Da var det å finne på noe annet, og i dag var det vask av bil. Som de fleste bilene her i distriktet er den utrolig svart og skitten! Noen sier at det ikke er vits i å vaske nå, for den blir møkkete med en gang igjen. Men - som alle vet, så må vi faktisk vaske både bad og gulv selv om det blir skittent igjen det også!
Jeg hadde sett kona til naboen finne en god løsning, og den prøvde jeg også. Fylte en bøtte med lunkent vann og såpe, og en bøtte med rent vann. Så var det å finne svampen og gå over litt og litt av bilen. Etter litt såpe, var det å tømme litt rent vann over - en isboks var ypperlig til det bruket! Nå fremstår bilen min som nokså ren, og det er nesten ikke spor av vaskingen min! Kvinner kan!
Premien for å være så flink, var en god joggetur i Sandvedparken og rundt Stokki. Koste meg mens jeg så på alle de skitne bilene, og tenkte at de rene sikkert hadde vært i automat! Nydelig vær og ikke så håpløst å løpe på snøen. Brukte lang tid og kunne nyte å være ute i sola!
Det gjelder å finne gleder i hverdagen, og nå skal jeg se på strikketøyet mens humøret er på topp!

No comments: