Tuesday, February 02, 2010

Enda mere snø

Når jeg så ut vinduet i dag, var det kommet enda mere snø. Da er det en ting å gjøre og det er å kle på seg og gå ut og måke! Jeg var kjempetakknemlig for at Eivind hadde måkt så godt i julen, og at Lars hadde tatt et godt tak i går kveld! Jeg satte i gang med friskt mot men AU - der gikk ryggen! Kjedelig og pyton! Vel inne igjen lullet jeg meg godt inn i all verdens katastrofetanker, helt til jeg fant ut at jeg fikk heller gjøre noe fornuftig inne. Vaske en lampe for eksempel. Iset av fryseren i kjøleskapet også og det tar sin tid! Ryggen ble bedre, og jeg fant ut at en herlig "løpetur" i snøværet ville være det beste. Alternativet er et strikketøy som roper på meg, men jeg har kommet til noe vanskelig og da gjør jeg mitt beste for å utsette det. Ute var det "Inferno i hvitt" og mens jeg løp - eller hoppet med høye benløft - tenkte jeg at det er bare dumme folk som er ute nå! Dumme folk eller sånne som venter på at fryseren skal ises av! Jeg tilhører den siste kategorien!
Så fikk jeg reist ned og klippet meg - mye - og så ble ryggen medgjørlig! Nå har gamlemor måkt til den store gullmedalje og nå får jeg kanskje se på det strikketøyet....?

1 comment:

Anonymous said...

Snø, snø, og atter snø her i Slovakia også.
I morgen blir det høye hæler i snøværet også. Alt for å imponere professorene i morgen.
Godt at det ordnet seg med ryggen.