Monday, February 08, 2010

Besøk og besøk

Torsdag fikk jeg besøk av søsteren min, Nina, som bor på Langhus. Jeg lover - det ble skravlet jamt og trutt og drukket litervis med kaffe! Kjempekoselig! Hun skulle til en venninne på Klepp, så hun var bare et døgn hos meg, men vi vet å sette pris på tiden vi får sammen!
Lørdag ettermiddag kom Andreas og Sara og de skulle sove hos mormor til søndag. Bonus til mormor! Vi koste oss med film, pizza og lørdagsgodt og livet var herlig. Da det var sengetid fikk jeg oppleve en liten Sara som virkelig tok fram sin sterke vilje! Jeg er mor til moren hennes, så jeg kjenner godt til viljesterke barn. Men som med moren, så finner vi ut av det, så når barnet sa - eg e litt din, mormor! så var det lett for mormor å bekrefte det, og fortelle hvor glad jeg er i henne!
Søndag gikk vi tur, og med de to er det ikke nødvendig å gå langt! Vi gikk langs gangstien ved Stokkelandsvannet, og der er det en "skog". Sara ledet an inn blant trærne, og Andreas fortalte at hun var sjefen. Andreas gikk bak og passet på å skyte alle bjørner og farlige dyr så mormor kunne gå trygt! Han viste meg hvordan jeg kunne holde geværet, men jeg spurte fint om ikke han kunne ta seg av bjørnene, og det kunne han jo! Sara tok seg av løvene. Vi lekte lenge, og da vi gikk hjem, sa begge to at "dette var en kjekke tur!"
Kan det bli bedre?
Da Tone kom for å hente de hadde vi god tid, så da ble det kaffe og boller og kosestund igjen! Store deler av dagen gikk, men noen ganger er det det vi skal - bare ha tid til å være sammen.

No comments: