Thursday, April 15, 2010

Våronn

Tja, våronn er vel kanskje å ta godt i, men jeg har vært i hagen. Her en dag når sola varmet tenkte jeg at det er vel nå alle skikkelige folk arbeider i hagen. Jeg hentet den røde bøtta som Einar alltid hadde med seg, og begynte å rive opp og bort gammelt og vissent. Det er egentlig ikke så verst når man først begynner. Godt å kjenne jord mellom fingrene. Da jeg kom til treet ved terrassen fant jeg noe mystisk. Først tenkte jeg med gru på at det nok var ei død rotte og tok meg tid til å grøsse. Det nyttet ikke å gjette hva det kunne være, så jeg fant ut at her måtte jeg samle mot og se bedre etter. Det var klumpete, svart og brunt og på størrelse med et lite dyr. Etterhvert så jeg at det var strikket. Hullete og fullt av jord. Jeg vet ennå ikke riktig hva det var. Jeg tok det i tommel og pekefinger og rett i søpla med det. Det er nok en eller annen som har lekt på terrassen og mistet en jakke? vest? genser? - umulig å si. Litt senere fant jeg et par solbriller. Type pilotbriller tror jeg. De ble tatt inn og vasket og er nå som nye. Tør ikke kaste de, for det er nok "dei eg har lett etter" - fra en av jentene. Hun som begynner på T. Det er altså litt av hvert som dukker opp når snøen forsvinner, og jeg har bare såvidt begynt å rydde!

3 comments:

Anonymous said...

SOLBRILLENE MINE!
DE EG HAR LETT ITTE!

Trude said...

Solbrillene e absolutt mine! Eller kanskje finneren er vinneren? Va de fine eller...?
Strikkeøyet mitt! Dypt savna! Eg strikka ei rotta...huske du...?
Har du funne to sokker? Ein blå og ein kvit? Eller ei grønne bok? Ein halvvisna blomst? 500-lappen?
Eg kan godt eiga alt....

Karimor said...

Hei jenter - det var det jeg visste - nogen eige solbrillene! De ligger sammen med ca 100 andre (det er noen som MÅ kjøpe solbriller) og kan hentes! Trude, vet ikke du at i vaskemaskinen bor det et lite dyr? Det dyret spiser sokker, men bare en fra hvert par!
Stor klem fra mor