Saturday, April 10, 2010

Tilbake til hverdagen

Så har det vært påske og en del av ferien for meg er at datamaskinen får hvile seg! Påsken her i huset ble forøvrig helt nydelig! Den begynte med at Eivind og Olia kom fredag morgen, og det var virkelig koselig å se de igjen! Vi fikk med oss bursdagsfeiring av Andreas og Sofie og vi pratet og koste oss. Onsdag morgen kjørte jeg familien Sivertsen til Sola. De skulle besøke bestemor og bestefar i Neverdal, og jeg må si jeg gledet meg virkelig på vegne av de som skulle ta imot to herlige, litt trøtte og småfrosne barn som var så glade for at de skulle besøke bestemor og bestefar! Ja, de tok jo imot foreldrene også, men de er liksom ikke så enormt uskyldige der de sitter i bilen tidlig om morgenen!
Senere på dagen kom Espen som hadde vært på flyplassen og hentet Tonje. Hun kom hjem som en overraskelse, og fikk meg med på at Espen ikke skulle vite noe. Hun aner nok ikke hvilke kvaler jeg har når det gjelder sånt noe! Jeg kan jo ikke spille "Lygen" en gang! Svetter og har hjerteklapp og lider i det hele tatt, men alt gikk bra og "the turtles" smilte fra øre til øre! Jeg som har en viss erfaring med kjæresten som studerer langt vekke, gleder meg med de når de får noen bonusdager sammen! Vi fikk alle med oss på påsketur med bål og pølser, og det lukter ennå brent av ryggsekkene mine!Det er forøvrig ganske godt å slippe og bære tung sekk! Jeg fikk streng beskjed om at bæring på ingen måte var min jobb! Ellers så blir det som vanlig gode måltider hvor vi sitter lenge ved bordet og bare snakket sammen. Jeg er så takknemlig for Espen og Tonje som er så rause med å dele tankene sine med meg! Jeg er også veldig glad og takknemlig for at Olia kan snakke om det hun tenker på med meg! Da er det sånn som Einar og jeg ville ha det: Det skal være trygt og godt i dette huset, og vi kan snakke om alt med hverandre! Det er flott at vi kan være fortrolige og at vi kan stole på hverandre.
Tirsdag morgen reiste Eivind og Olia, jeg måtte gå på jobb og bestilte middag av Espen og Tonje. Ingen problem - Tonje pakket kofferten, jeg jogget og gjorde rent på soverommet og Espen sto over grytene! Jeg lover - det var et herlig måltid! Dagen etter levde jeg høyt på restene!
Nå er det hverdag med selvangivelse hvor jeg plutselig er blitt næringsdrivende, ennå et brev fra One Call hvor de ikke kan trekke fra kortet mitt (jeg har skrevet til de at jeg er en dame med hvitt hår og lite datakunnskap og lurer på om sånne som meg ikke bør ha mobil), og jeg har fått brev fra Nav som lurer på å kreve meg for for mye mottatt i etterlattepensjon. HÆ!? Jeg skal samle meg en dag eller to, og så skal jeg svare på det. Alltid noe å henge fingrene i - og nå skal jeg noe kjekt: Jeg skal til Kverneland og være barnevakt og spise Taco! Er jeg heldig eller?

1 comment:

Anonymous said...

Jeg lover å dele dette vitnesbyrdet over hele verden når mannen min kommer tilbake til meg. Ting ordner seg ikke bare før du tar det riktige valget i livet ditt. I mitt liv tok jeg det riktige valget da jeg kontaktet Dr.Ibinoba, den store tryllekunstneren som spesialiserer seg på å gjenopprette ødelagte forhold eller ekteskap. Mitt navn er Patricia fra Albany New York City, USA, og er her på denne siden for å takke Dr.Ibinoba for en vel utført jobb fordi jeg aldri trodde at jeg ville ha fått mannen min tilbake etter at han forlot meg i over et år med våre 8 år gammel gutt hvis ikke for Dr.Ibinobas skyld som hjalp meg, så hadde jeg ikke vært her i dag. Det er derfor jeg ikke vil forlate denne siden uten å droppe kontaktinformasjonen til Dr.Ibinoba. Kontakt Dr. Ibinoba for å gjenopprette ditt ødelagte ekteskap eller forhold kan du også ringe eller Whatsappe ham på +2348085240869, e-post: dromionoba12@gmail.com.. Tusen takk Dr Ibinoba.