Monday, April 19, 2010

Fotball

Der er sesongen i gang, og i dag skulle jeg til Høle for å heie på Orstad! Jeg hadde fått forklart veien i går så alt lå vel til rette for at jeg skulle finne frem. Rett før jeg skulle gå ringte snille Karstein og ville klippe/beskjære plommetreet og andre trær hos meg. Det er utrolig hvor snille noen er! Det tok litt tid med snakk og diverse, så jeg kom litt senere avgårde enn jeg hadde tenkt. Til overmål hadde jeg misforstått veibeskrivelsen så det gikk enda noen minutter ekstra, men jeg fant fram - om enn for sent. Varme klær og varm sol, guttene var tydelig tent og farten var stor! Utrolig kjekt! Ja, så gikk luften litt ut av ballongen, og da var det mer gåing enn løping der ute - og med en tynn damestemme hjalp det nok ikke stort med rop fra meg. Andre omgang var det full fart igjen, og da var det liv - og mål! Vi vant selvsagt, og det var kjekt å se at dette var faktisk noe høyere nivå enn jeg har sett før. Kjenner meg ganske usikker nå, kan ikke skryte på meg mye kunnskap og kan lett komme til å si noe som er fullstendig feil. Det er så utrolig moro å gå på kamp, og det kan være kjekt selv om man ikke forstår alt. Da jeg kjørte hjem kjente jeg at jeg boblet av glede!Vi vant jo! Så jeg sang med musikken i radioen og syntes det sto godt til. Til overmål måtte jeg kjøre om Hana, noe som vakte til live mange minner fra barne og ungdomstiden. Ja, litt voksentid også, mor og far bodde jo på Vatne noen år mens vi bodde på Ganddal.
Da jeg kom hjem så jeg at Karstein virkelig har beskåret trærne i hagen, og selv om jeg var enig i at vi skulle ta litt godt i så ser det unektelig litt snaut ut. Men, når det kommer blad og blomster så bedrer det seg, Orstad vant og ka e' nauå då?

2 comments:

Siri said...

Du er god som reiser på fotballkamp, skal prøve å gå på noen av hjemmekampene. Vi er bare ikke så ivrige som deg :-)Når det gjelder beskjæring i hagen var det en gartner som sa at du skulle la din verste fiende beskjære, da ble det nok! Så du skal se når våren har fått gå sin gang så blir det tre av det.

Karimor said...

Siri - å gå på kamp er utrolig morsomt! Jeg savner bare noen flere supportere på siden som kan juble i lag med meg!Ta bølgen?
I hagen var det helt nødvendig å ta godt i - det ser bare så puslete og annerledes ut nå. Men, jeg er sikker på at det blir fint! Om en stund.