Wednesday, September 01, 2010

Marked

Lørdag er markedsdag her, og denne lørdagen ville jeg ta meg en tur. Siden det aldri er noe som haster når man er her nede, så er det god tid til frokost med alt tilbehør. Det er også tid til den ekstra koppen med kaffe mens jeg ser ned på bassenget og leser enda en passe halvdårlig eller halvgod bok.
Det er umenneskelig varmt å gå på markedet, for den gode vinden som jeg kjenner ved leiligheten er totalt fraværende litt høyere opp. Men - jeg har vann med og har klart det før, så det er bare å gå på! Denne gangen hadde jeg tenkt å se etter nye puter i stolene på verandaen. De som ligger der er ganske merket av tidens tann, og det er på tide å skifte de ut. Jeg så på puter til den store gullmedalje, men fant ikke noe. Jeg savner virkelig en å tenke sammen med når jeg går sånn!Nå velger jeg en annen løsning - jeg tar med et putetrekk hjem og så satser jeg på gode råd fra noen kreative hoder!

På vei nedover igjen tenkte jeg at det var nå for ille at jeg ikke kunne handle noen ting! Men så fant jeg noe! En kork! Jeg kjøpte en kork for 2 euro. Litt senere fant jeg dessuten nektaringer og noe forvokste plommer som jeg også hanket med meg. Jeg lover - frukten her nede smaker så utrolig godt!
Da jeg kom hjem var jeg så stolt av meg selv at jeg tok bilde av fangsten. Einar sa alltid at vi hadde "fanget" noe når vi handlet på markedet. Han ville alltid kjøpe enda en kjølskapmagnet, men denne gangen ble det en kork. Senere ble det sjøen!

No comments: