Friday, September 03, 2010

Piraten og hans kvinne

På stranda kan jeg se mye rart. Her er damer i alle aldre, størrelser og fasonger, toppløse og i heldekkende badedrakt, menn i diverse badebukser og masse herlige barn! Rett som det er syns jeg jo at jeg ser noen av mine egne! Forrige dagen hadde jeg satt meg ned med parasollen min i sånn høvelig avstand fra neste menneske. Da jeg kom på land etter et bad var det en stor - virkelig stor -familie som hadde slått seg ned omtrent oppå meg! De brukte en fem, seks parasoller, de hadde flere retter mat, bord og stoler, barn og voksne og de var herlige! Senere fikk jeg øye på piraten og hans kvinne! Der er vel på min alder eller eldre, og de er et syn. Han er høy og slank, solbrun så det holder og med et fargerikt tørkle på hodet. Arrete i ansiktet og digre solbriller. Det glitrer i gull på flere fingre og selvsagt i flere kjeder rundt halsen. Kona stiller i langt, stålgrått hår bundet opp i en hale i nakken. Flott badedrakt, gull og glitter overalt og blå neglelakk på fingre og tær. Etter at de har badet setter de seg på hver sin stol og åpner kjølebagen. Hun får et flott ølglass, han åpner en flaske øl og heller i glasset hennes mens han holder lillefingeren så elegant rett ut! Selv drikker han av flasken. Jeg syns det er så fasinerende å se på menneskene rundt meg, og noen ganger ønsket jeg at jeg var forfatter, for jeg lager meg mange fantasifulle historier om de. Som disse to. Jeg lover at jeg hadde blitt veldig skuffet hvis noen fortalte meg at han jobbet i statsarkivet og hun på ligningskontoret!

3 comments:

Anonymous said...

Det er så sant så sant. Fryktelig mye å følge med på når man er på stranden! Når Espen leste denne bloggen sa han:"Hm, akkurat som om ho(du mor, ikke hun dama til piraten ;)) minne om ei eg kjenne"
Eple faller ikke langt fra treet :)

Tone said...

Eg synes du burde begynna å skriva ei bok!!! ....og at du må koma heim nå;) glad i deg

Slittejoggesko said...

Må si jeg stussa litt på Slitte joggesko, når jeg søkte opp det på nettet! Nettsiden min heter Slittejoggesko og regna ikke med å finne noe lignende, artig :D