Wednesday, November 18, 2009

Utfordringer i hverdagen

Nå har jeg vært alene i ett år, og ser at det enda er noen utfordringer jeg møter og som jeg ikke helt klarer å løse med en gang. I går var det vask og rydd i heimen, og det er helt bankers. Jeg kan vri ei fille og jeg kan sette kofferten på loftet. Så tok jeg inn posten og der var det brev fra Riks TV til Einar Salen. Filler'n. Er det noe jeg hadde glemt? Der stod Kjære abonnent - har jeg Riks TV? Sånne papir blir lagt vekk i håp om at jeg skal skjønne de etterhvert. Så tok jeg en nydelig joggetur, og når jeg kom hjem så jeg at det var kollosalt mye løv i gårdsrommet. Er det noe som skal fjernes? Pleide Einar å fjerne det? Jeg fant meg en spade og en kost og ryddet løv fra kjellertrapp og gårdsrom. Lurer ennå på om det er noe man gjør til våren?
Så var det en av telefonene i huset - der var batteriet tydelig på vei ut. Jeg tok det med til en elektrisk forretning og der var det en hyggelig ekspeditør som snakket med mange ord om ledninger og batteri og nummer og -- da går hjernen min over i dvalemodus og jeg tenker at med så supre svigersønner som jeg har så er dette sikkert noe for de.
Til slutt - glede!! Etter arbeide i dag reiste jeg innom til Trude for å levere et papir, og der er det tre herlige barnebarn som roper "mormor!!" med glede i stemmen! Da kjenner jeg den varme, gode gleden i hjertet! Til overmål fikk jeg være med å spise pannekaker med de! Jeg hoppet over jogging og valgte selvsagt pannekaker! Herlig!

2 comments:

Anonymous said...

Du imponerer meg mor.
Jeg er så glad i deg.

Tone said...

Så kjekt du har fått deg blogg!!! Nå ska eg og snart(!) ta meg samen og oppdatere min blogg og. Du e ei sterke og flotte dama som eg e utrolig stolt av. Stor klem fra hu på klepp