Tuesday, January 11, 2011

Ryddetid

Så er hverdagen her igjen. Det betyr rydding. Det er utrolig hvordan det kan samle seg opp med støv og rot når man i en tre ukers tid bare har brukt støvsugeren på det verste! Bare stua tok meg fire timer for å få alt sånn høvelig på plass. Det er jo sånn at det ene drar det andre med seg. Ting skal ut av stua og på plass, og på den plassen er det også noe som trenger å ryddes. I dag tenkte jeg egentlig å begynne på en kake, men så trengtes det å vaske litt i skapet under vasken. Da så jeg at flisene over vasken også trengte litt vask og sånn fortsatte det. Tannpuss skulle jo gå fort, men jamen var det litt å ta fatt på i skapene på badet også! Nå tok jeg noen sjefsavgjørelser og kastet enda litt mere rot som bare ligger og venter på at jeg kanskje får bruk for det en vakker dag. Den dagen kommer aldri! Og dersom den kommer så går det sikkert an å skaffe seg nytt! Men, i skapet på badet ligger det også en tannbørste for barn. Den er helt ny, og den skal få ligge! Plutselig en dag er det kanskje sånn at et barnebarn heller skal sove hos mormor enn å bli med mor og far hjem, og da skal det ikke stå på tannbørsten!
Noe som er veldig greit med rydding er at da er tankene opptatt med ganske enkle ting. Jeg får tilbud om leilighet - den ene bedre enn den andre - og blir en smule forvirret av å tenke på det. Da er det enkelt og greit å rydde i skap, legge fram ting som skal kastes, hente vann og såpe og høre på ni-timen!
Etterpå blir det en god joggetur i regnet og på veier som kanskje er rimelig isfrie!

1 comment:

Anonymous said...

Jeg ser jo hvem jeg slekter på ;) jeg gjør ofte det samme når jeg skal "rydde ut" av hodet, da er det så greit å gjøre noe praktisk samtidig :) håper ikke vi har rotet alt for mye i ferien ;)

Her blir det ikke mye tid til rydding, det er lesing fra morgen til kveld, men sånn er livet som medisinstudent.
Jeg skal heller rydde litt før du kommer på besøk ;)

Glad i deg!