Wednesday, January 12, 2011

Sminkeselskap

I går var jeg i sminkeselskap. Det er virkelig morsomt! Der er vi et herlig utvalg av ca 7 damer i fra ganske ung og rynkefri til noe mer voksen, som det heter så fint, med en smule rynker - heldigvis bare av den glade sorten - alle innstilt på å kose seg og være litt luksuskvinner! Vi fikk sitte foran hvert vårt lille speil og så begynte herligheten. Først var det hendene som fikk stelt seg skikkelig med hele tre forskjellige produkter! Det luktet herlig og moro var det! Ansiktet ble renset etter alle kunstens regler og etterpå fikk vi prøve litt sminke. Vi ble så lekre at du verden! Den aller beste stunden er kanskje til slutt når det er tid for kaffe og koselig prat. Der kunne vi blunke med de fine vippene våre og skravla gikk selvsagt sånn at det som vanlig ble alt for sent! Øynene mine reagerte på disse produktene så de var ikke gode for meg, men lekkert var det, det er sikkert!
Før selskapet var jeg innom en litt lang tur på Orstad for å få litt krisehjelp! Jeg strikker på en genser, og så var det noe som jeg ikke fikk til. Eller - jeg fikk det kanskje til, men det ble stygt og veldig feil. Nå har jeg lært - omsider - hvordan jeg skal gjøre det, og nå er det godt håp om at jeg skal klare det selv neste gang. I dag våknet jeg, som vanlig, alt for tidlig - og nå sitter jeg med hverdagsfjeset mitt og strikker lystig i vei! Tusen takk for hjelpen til Siri som på sekunder ikke bare ordnet opp, men også lærte meg hvordan det skal gjøres!

No comments: