Thursday, January 20, 2011

Forspist

I går var jeg sulten da jeg kom hjem fra jobb. Jeg hadde i tillegg løpt en tur i Vagleskogen, og den tøffe bakken der var enda tøffere enn jeg husket det! Endelig hjemme var det tid for lang, god dusj og middag! Jeg hadde laget suppe på tirsdag, og siden jeg liker så godt litt brød ved siden av, satte jeg i gang og laget grove scones! Nå kan jeg ikke skryte på meg at jeg er spesielt flink til det, men jeg var sulten, de var varme og nybakte og alt smakte fantastisk! Smurte meg litt ekstra til dessert for sikkerhets skyld! Ble stappmett! Da jeg ryddet av bordet fant jeg til overmål to svære stykker Toblerone! Først smeiset jeg i meg det ene! Det gled glatt ned, men det var selvsagt ikke nok! Det andre forsvant også - og da endte det jo som det pleier: Jeg kjenner meg forspist og halvkvalm! Til overmål skulle jeg til Bryne og høre på Kjell Arild Pollestad som skulle snakke om Roma, så et var ikke tid til å ligge strekk ut og angre mine synder! Satt litt halvkvalm og håpet at jeg klarte å kneppe buksa! Som kjent leter jeg alltid etter ting å være takknemlig for, og nå er jeg veldig takknemlig for at jeg aldri lager meg nyttårsforsett som ligner på: Jeg skal aldri spise sjokolade! Mine forsett er mere av typen: Hvis jeg har innmari lyst på sjokolade så er det bare å kjøre på! Kvalmen går over! - Dessuten fikk jeg igjen buksa (med et nødskrik), og det var kjempekjekt å høre på "paderen"! Det var fullt og vel så det, så vi - og vi var mange - som kom et kvarter før tiden måtte stå hvis vi ville høre. Vi ville absolutt høre, jeg skulle virkelig ønske at jeg kunne klare å huske alt det han hadde å fortelle. I alle fall husker jeg at vi kan være glade for at det var Romulus som vant over broren sin, Remulus. Nå heter byen Roma - hvis broren hadde vunnet ville det blitt Rema - ?

3 comments:

Siri said...

Det er jo ikke så farlig med litt god mat og sjokolade når du har hatt den joggeturen først. Da går dagen i går bare i null og ikke i pluss som det gjør for oss andre sofagriser :-)

Anonymous said...

Det er som de sier i radioresepsjonen: Vi trener for å kunne spise det vi vil!

Forresten så må meg bare nevne at dine scones er fantastisk gode!

PS: Kanskje det ville blitt Prix?

Karimor said...

Jeg måtte nok løpt et par maraton for å få brukt alle kaloriene - men hvem tenker på kalorier når sjokoladen ligger der og roper?