Tuesday, October 26, 2010

Morgenstemning

I natt har Sara sovet hos meg! Det var en bonus for mormor, og jeg tror nok at Sara syntes det var en liten bonus også! Vi puslet puslespill og spiste boller til kveldsmat før det var på tide å finne senga. Sara ville sove i mormor sin seng, og det er et ønske det er lett å oppfylle! Enormt koselig å legge seg ved siden av en liten, varm Sara som sover tungt, men som klapper mormor litt på kinnet når jeg kryper under dyna. Jeg våkner jo lenge før henne, så jeg hadde god tid til å lese avisen før hun kom tuslende. Etter morgenstell og fletting av hår var det tid for frokost, og Sara ønsker seg kokt egg. Vi spiser, prater og koser oss, og Sara snakker om dette med å vippe på stolen. Det er ikke lov, for da kan vi falle ned og slå oss. -"Men bestefar kan vippe på stolen, mormor - i himmelen!" Tror du at han gjør det? spurte jeg. Eg vett at han gjør det!, svarte Sara. At jeg kunne lure på det da! Så var det snakk om alder, og at Sara snart fyller år. Hun skulle ha selskap, og hun syntes også det var helt greit å få pakke. Men - hva syns du det skal være i pakken din da? -spurte jeg. Hun var ikke helt sikker, så jeg kunne foreslå klær? - nei, det har eg! Men bok da? - nei, det har eg! Jeg hadde flere forslag, men nei, ingenting passet. "Mormor, nå vett eg det - eg vil ha ei lyspera!" sa barnet! Er det noen som snakker om kravstore barn?

No comments: