Monday, November 01, 2010

Flinke meg!


Jeg har hatt veldig kjekt besøk av Eivind noen dager. Vi savnet selvfølgelig vakre Olia, men hun blir heldigvis med neste gang! Eivnd har, som jeg sier, spist, sovet og lest. Det er nok en sannhet med modifikasjoner, men jeg synes at han sittet ved spisebordet med bøkene både tidlig og sent. Ingenting å si på innsatsen der! Innimellom har han selvfølgelig også drevet med forskjellig på min bærbare, og når jeg skulle ordne noe i dag, så var mye forandret! Det fine bildet som alltid møter meg når jeg skrur på er borte. Nå er det bare blått og kjedelig. Når jeg skal skrive ut noe, så må jeg lete før jeg finner ut hvor jeg skal trykke. Det har tydelig skjedd noe med denne maskinen. Men så, jeg tenkte at nå får jeg sannelig møte enda en utfordring og prøve om jeg ikke kan klare noe i alle fall. Og jeg klarte det! Jeg har nå klart å finne et nytt bilde som møter meg når jeg skrur på. Nå kan jeg kose meg å se bilde av Einar når han koser seg som best. Med is i hånden, på takterrassen og med utsikt over middelhavet! Der var plassen hans! Må si jeg føler meg ganske ovenpå når jeg plutselig forstår enda litt mere av teknikken. Kanskje det er sånn det er med lærere - de legger inn små utfordringer slik at elevene, i dette tilfellet meg, må finne løsninger uten hjelp. Det virket på meg i alle fall!

2 comments:

Siri said...

Typisk ungane! Når de har lånt PCen og det har skjedd noe, så kaller de det oppdatering og så er det jeg som er teit. Ha en god ferie!

Esalen said...

Takk for oppholdet! Bildet forsvant da jeg endret innstillingene for skjermspareren, jeg ville ha bildet oppe lenger for å følge med på sjakkpartiet mellom Ivanchuk og Nakamura. Etterpå stilte jeg alt tilbake igjen (med 15 i stedet for 5 minutters inaktivitet før skjermspareren startes), men da var altså startbildet vekk. Så det er altså maskinen selv som eventuelt driver med pedagogisk opplæring, noe man ikke uten videre trenger se på som vennlig ment.