Wednesday, August 25, 2010

Luksuskvinne og synder

Der fant jeg en kafè hvor jeg kan kose meg med min egen maskin! Gikk en herlig tur i dag tidlig, og der lå den! Måtte ta et bad i sjøen før jeg kom meg hjem til frokost på verandaen. Sjøen var blikk stille og krystallklar - noe som ikke er uvanlig så tidlig på morgenen!
I går våknet jeg tidlig. Jeg skulle til advokaten og i tillegg har jeg en barnevogn her som jeg ikke klarer å legge sammen! Sto tidlig opp for å prøve litt til! Trude har vist meg det - du gjør bare sånn, mor! - men hva er "sånn"? Tok heller ut på en lang joggetur, svømte noen lengder i bassenget, og så etter dusjen var det tid for kos på verandaen. Jeg tenkte at jeg ville ha litt lyd rundt meg og satte på TV. Frokost TV! Det er første gang jeg har skrudd på TV om formiddagen, men siden jeg er litt lei av den ene plata jeg spiller, så ble det TV. Satt og så utover hagen og bassenget, drakk kaffe og syntes det sto utmerket til. Nyhetene begynte - og da begynte "Colin the poolman" å klippe kanter! Det bråkte i min luksustilværelse! Det bråkte slik at jeg ikke kunne høre nyhetene! Tenkte med meg selv at nå har jeg det jamen som en skikkelig luksuskvinne når jeg legger merke til litt bråk i hagen! Senere var det å kjøre til advokaten, og denne gangen tror jeg nesten at alt nesten er i orden! Mye nesten - men det er mye nesten med dette! Etter en tur i sjømannskirken kjente jeg meg mer sulten enn lysten på shopping, så det ble å kjøre hjem. Fant meg brød og serranoskinke og spiste med stort velbehag. Men drikke? Det var da jeg gjorde det helt syndige: Jeg gikk i kjøleskapet og åpnet en boks Coca Cola! Drakk opp alt sammen også, og følte meg herlig syndig! Du vet - skikkelige mødre drikker bare ikke Coca Cola! Men kanskje på ferie?

2 comments:

Siri said...

På ferie er alt lov :-)

Trude said...

...også te lunsj, mor! Nå e eg øvegidde!

De e forresten fint at du bekjenne:)