Tuesday, August 10, 2010

Brann

Brann i nabolaget! Jeg hørte på nyhetene lørdag morgen at det hadde vært brann i nabolaget mitt om natten. Da jeg var ute på morgenturen min nedover i Sandvedparken, kjente jeg veldig røyklukt og jeg sprang i røyk et lite stykke, så jeg fikk en liten idè om området hvor det kunne være. Jeg snakket ikke med noen, så det var først mandag når jeg leste avisen at jeg så at huset til noen jeg faktisk kjenner hadde brent ned! Ikke var det langt unna meg heller. At brannen sannsynligvis er påsatt, gjør jo på ingen måte saken bedre. Det ble sendt mange tanker til familien som nå har mistet hus og hjem. Mandag kveld snakket jeg med Trude, og vi måtte selvsagt snakke om dette også. Med tanke på at noen sannsynligvis med vitende og vilje har tent på et hus så det brant ned rett i nabolaget, lurte jeg på om jeg burde være redd nå? Trude, det vidunderlige barn, sa så herlig at "Mor, hvis du våkner av brannalarmen så kommer du deg lett ut! -og hvis du ikke våkner så kjenner du ingenting."! Det var jo trøstefullt! Vi fikk oss en god og befriende latter, og jeg kunne trygg og god finne senga mi!

4 comments:

Siri said...

Det er jo noe som heter at sannheten får du fra fulle folk og unger, og hun er jo ungen din:-))

Trude said...

Siri! Vett ikkje heilt kosn eg ska ta kommentaren din...men e takknemlige for at du ikkje satte meg i kategorien "fulle folk" :D

Siri said...

Trude, det var vel bare for å bekrefte at uansett hvor gammel du blir, så er du ungen :-)) og jeg stoler mer på unger en fulle folk tross alt :-)

Esalen said...

Det kan godt være man får sannheten fra barn og fulle folk, men fra Trude får man den ikke. Det er nemlig ikke riktig at man ikke kjenner noen ting om man ikke våkner av brannalarmen. Om man brenner inne i et hus, kjenner man det ganske godt.

Trude er et godt menneske som sikkert mente det hun sa mer som trøst, enn som sannhet. Det er den samme trøsten som for dem som er redd for innbrudd og hærverk. Om du får det med deg, er det bare til å stå opp og gå ut. Om ikke, kan du bare sove videre og kjenne ingenting.