Tuesday, May 18, 2010

Hurra for 17. mai!

Andreas - er det rart jentene ville ha sprayet håret av han?

Ekteparet Sivertsen klar for folketoget i solskinn

Daniel gir alt i potethenting! Er føttene i bakken, tro?

Her har vi tre som er klare for å gå i tog!

17. mai gutten - klar for fest!


Dagen for meg startet tidlig med litt frokost og pynte med litt flagg. Så var det å sette nesa mot Kverneland, for der skulle hele familien Nygård gå i tog, og mormor skulle være fotograf. Der ble jeg møtt av tre pyntede og glade barn - og et hus som var helt strøkent! Der har Trude fått noen gener som på ingen måte kan komme fra mor si - jeg har aldri noen gang klart å gå fra et strøkent hus tidlig 17. mai morgen med tre små barn! Benjamin var tøffe - æd e tøffe - og var likt kledd som sin storebror! Sofie i nydelig rød bunad. Alle var glade og alle hadde noe å blåse i! Det hørtes! På Kverneland er det konkurranse om hvilken klasse som er flinkest til å synge i toget. Det var utrolig flott å høre alle som sang! Det gjorde nok mest inntrykk på meg når også de store i 6. og 7. klasse sang, og de sang fint! Trude og Svanhild gikk med 2. klasse - og om det ikke var 2. klasse som vant, så var det i alle fall de som hadde de flotteste forsangerene! Tenker vi sier de flinkeste også! Etterpå var det leker og pølse og is, og etterhvert ble det på tide for meg å dra hjem og få litt varme i meg! Så var det folketoget i Sandnes sammen med Tone og Torben, Andreas i tøff skinnjakke, og Sara i flott kjole! De fikk kjøpe - ja hva heter det - noe stoff som man sprayer ut av en boks. De sprayet farge på klær og fortau og til slutt så vi to unge jenter som bøyde seg ned for at Andreas skulle spraye håret deres! Andreas smilte og sprayet i vei - tøffe gutten! Det skal nevnes at fargen bare koster man vekk. Toget var langt, og etterhvert ble vi både kalde og trøtte. Men det var mye kjekt å se på også - trial sykler var nok Andreas sin favoritt. De var nå flinke også til å trikse med syklene sine! Så var det en halv time hjemme med føttene i varmt vann før kvelden ble avsluttet med koselig besøk til Synnøve og Svein! Jeg gjør et nytt forsøk med bilder, de kommer ikke der jeg vil, men det får stå til!
Ellers - i dag har jeg vært uten telefon og internett. Kjedelig! Fikk beskjed om at serveren min var for gammel og nå har jeg bestilt ny - og satser på at jeg får hjelp til å installere den! Alt skulle bli i orden til i morgen kveld, men så er det klart nå! Hurra en gang til! Serveren kommer om 5 - 6 dager, men nå haster det ikke med den!

1 comment:

Tone said...

koselige bilder:) Du hadde en innholdsrik 17 mai feiring, godt du fikk litt tid t å få varmen i beina før du skulle ut på neste aktivitet, Ungene e heldige som har ei så god mormor:):) og me e heldige så har ei så god mor!!!