Wednesday, May 12, 2010

Arbeid og filleselskap

Da jeg reiste til Spania sto gressklipperen og var til liten nytte. Men, mens jeg var der var Lars innom, og han har "magic hands" som Einar pleide å si. Han fant feilen, og nå er det bare å starte opp. Med en plen som hadde gress på 30 - 40 cm høyde var det absolutt på tide å ta den i går! Skrudde maskinen høyt og satte i gang. Jeg lover at det var arbeide! Så, når alt var klippet var det å gå over med ei rive, skru maskinen litt ned, og klippe en gang til. Nå ser det sånn høvelig ut, og det var ikke en dag for tidlig. Bilen trengte en vask også, så den ble tatt mens jeg likevel var ute. Premien for å være så "flink" er en god løpetur, så en dusj og så jåle seg for å gå i "filleselskap". Der lærer vi å vaske uten såpe, og med de fillene som vi kan kjøpe der så er det virkelig effektivt. Bare kaldt vann og fille - det anbefales! Jeg kjente de fleste, men så kom det en flott dame som jeg måtte hilse på. Da vi presenterte oss for hverandre ble det - er det..? Er du..? - og det var vi! Vi måtte rett og slett gi hverandre en god klem, for det er ingen overdrivelse å si at vi har noe felles! Vi hadde mye å snakke om og vi hadde det utrolig hyggelig! Det ble fortalt noen veldig koselige historier som jeg bare går og koser meg med i dag. Kvelden gikk som en røyk og vi var svært enige om at vi nok kom til å treffes flere ganger!
Det ble noe sent før jeg fant senga, og når søvnen tok slutt før fem i dag må jeg nok innrømme at i dag har jeg gjespet en del! Men plenen er klippet og bilen er ren - og i morgen trenger jeg ikke stå tidlig opp!

3 comments:

Tone said...

Du e så flink mor, eg e mektig imponert.... Sjøl om eg må sei at eg ville likt bedre en premie med litt rødt i glasset enn ein joggetur... kvar sin smak;) luv ya

Espen Kirkeby said...

Kjekt å høyra at du mingle med slektå, men det betyr også at du må introduseras for ein familiesvakhet. Når du høyre "historia" av ein/ei Kirkeby så må du alltid slå av 30% før du står igjen med det som faktisk hendte.

Karimor said...

Tone - jeg lover deg at en joggetur er det beste!

Espen - det der gjelder nok i flere familier! Men -i denne sammenheng slår jeg ikke av en halv prosent - en morsom historie skal man bare kose seg med!