Wednesday, March 10, 2010

Gilde dager

Mandag skulle Tone til tannlegen, og siden jeg har en jobb hvor jeg lett kan bytte arbeidsdager, kunne Andreas og Sara være hos meg. Vi koste oss inne til Tone kom tilbake. Da bestemte vi fort at vi ville spise middag sammen, og Tone bestemte seg for at nå skulle hun fjerne is i gårdsrommet mitt! Alle mann ut i sola, og bevæpnet med kubein og spader satt vi i gang! Andreas og Sara lekte i snøen mens vi - eller jeg - slet med tung is. Tone er sterk som juling og sta så det holder, så hun jobbet som en helt! Når middagen sto på bordet var det bare litt igjen, men da bestemte jeg at nok er nok! Tone klaget over at hun gikk fra et arbeide som ikke var helt ferdig, men nå kan jeg pusle med resten etterhvert.
Tirsdag ble det bonus igjen, for da fikk jeg koselig besøk av Espen. Jeg tenkte vi kunne spise middag sammen, men han var litt i farten og skulle bare bli en liten stund. Særlig! Det er rart med det, når praten begynner å gå, så går tiden også! Innen det ble på tide å reise tror jeg vi kunne spist både middag og dessert opptil flere ganger! Men nå har jeg lært, neste gang bare begynner jeg å lage mat, og så tar vi det derfra! Velkommen igjen! Ekstra bonus til meg er at jeg får lov til å komme på fotballkamp når Orstad skal spille! Hurra! Jeg kan ikke skryte på meg noe særlig kunnskap, men jeg syns det er så fantastisk moro å se på og ikke minst heie!
På vei hjem fra jobb idag, kom jeg på at det var en stund siden jeg hadde sett Daniel, Sofie og Benjamin. Jeg kjørte oppom og der sto Trude og skrelte poteter. Alltid gjestfri som hun er, sa hun at nå passet det godt jeg kom - det var bare å skrelle litt mer poteter så var det middag til meg også! Benjamin vil gjerne ha mormor meg på "rommet mitt" så vi gikk opp. Der leker vi med biler, leser og synger om pusekatten. For liksom å toppe det hele, viste det seg at det var basar og så fikk jeg være med der også! Sofie sin barneforening hadde basar, og det var en stolt mormor som kunne beundre barnebarnet sitt som var med og sang! Kaffe, kake og åresalg - skikkelig basar! Daniel hjalp til og passet på både sine og mine årer. Vant jeg? Jada - fruktkurven ble jamen min! I den var det en slikkepinne til hver, litt usunn kost til de små for å avslutte dagen.
Da jeg kom hjem var det for sent for en joggetur, men det har tint så mye at jeg kunne hente spaden og fjerne resten av isen! Nå er det fri bane for søppelspannet mitt - og nå trenger det faktisk ikke snø mer!

1 comment:

Anonymous said...

Så herlig :)
Godt med familie tilgjengelig :)