Monday, February 07, 2011

Datamaskin

Datamaskin skal jo være så greit å ha! Da kan man skrive blogg, sjekke banken og i det hele tatt. Det gjelder hvis datamaskinen virker! Min datamaskin tror jeg begynner å trekke på årene, for nå er den rett og slett ikke særlig grei! Jeg skrur på, og det går greit. Men, det er vel det eneste også! Med en gang jeg prøver å gjøre litt mere, så låser den seg! Rimelig irriterende! I dag tror jeg at toppen er nådd, for nå er jeg faktisk irritert! Går det an å bruke krefter på å være irritert på en død ting som en datamaskin? Nå har jeg sittet her i rundt to timer og i løpet av den tiden har maskinen for det meste stått i ro, for jeg har ventet! Trykker jeg på e-post så går det en ti - tyve minutter før det går i orden! Skru av? Glem det! Det går ikke an å skru av heller, den må kveles! Noen ganger skrur den seg av, men da må den få stå å tenke seg om en times tid først! Er løsningen her at jeg må kjøpe ny? Da må jeg i tilfelle sende ut en advarsel til barn og svigerbarn, for da blir det masing! Jeg liker best at maskinen kommer hjem til meg og noen sier: Der er knappen! Som Eivind sa da han var liten - sånn vil eg ha det mor! De nye t-skjortene bare ligger på plass i skapet! Jeg er bedre på kjøp av t-skjorter enn datamaskiner!

No comments: