Saturday, February 12, 2011

Vår?

Kanskje ikke vår, men litt vårfornemmelse i alle fall! I dag tidlig når jeg tok ut på morgenturen min, var det helt lyst! Klokka var noe over 8 og for første gang på innmari lenge var det helt lyst! Hurra! I tillegg så var det vindstille, ikke glatt noen steder og så var det sol! Når det er sånn på denne tiden, betyr det jo at det i tillegg er iskaldt - og det var det! Men det var herlig å løpe nedover mot Sandvedparken og jamen hadde endene i "Ånå" så smått begynt å bukke også! Jeg lærte en gang at når endene begynner å få vårfornemmelser og blir klare for disse aktivitetene som det blir egg av, så bukker de. Hvis du ikke har sett det, så legg merke til det neste gang. Hannen og hunnen driver og nikker og bukker i lengre tid før de bestemmer seg, eller ombestemmer seg. Aldri godt å vite - kanskje det dukker opp en mer attraktiv frier? For meg bærer det bud om vår når endene bukker. For riktig å bygge opp følelsen av vår så hørte jeg jamen litt fuglekvitter også! Det var så herlig at jeg måtte legge til en ekstra sløyfe sånn at jeg fikk være litt lenger ute. Den eneste ulempen nå er at sola skinner på vinduene mine, og det er veldig tydelig at de trenger en vask! Jeg tror jeg setter meg med ryggen til!

1 comment:

Anonymous said...

Her i Martin har vi ingen ender så vidt jeg vet, men fuglene kvitrer året rundt. Kanskje fuglene bare er generelt yre her?!? Men vi har snø da, særlig på fjellene. Heldigvis så smelter det som regel i løpet av dagen...
Jeg vil også ha vår!