Monday, July 05, 2010

Det skal ikke gå an!

Tonje skulle være på Orstad i dag, så da var det å dukke ned i fryseren etter litt fisk til middag! Mens den tinte tenkte jeg å sykle til Helgø for å kjøpe kaffe. Kaffe på "tebud" er gode greier! Sykle til Helgø er jamt over oppoverbakke, og noen ganger er det av sykkelen for å trille den opp de verste bakkene. Da kan man glede seg til hjemturen, for da er det bare å renne nedover nesten hele veien! Jeg handlet både det ene og det andre, og pakket sykkelen sånn høvelig. Skulle jo bare sitte i ro og nyte turen hjem. På med hjelm og så til å sykle. Det kjentes litt rart ut, og da jeg noe motvillig gikk av sykkelen så jeg at bakhjulet var punktert! Det skal virkelig ikke gå an! Da ble det å tusle og gå alle de gode nedoverbakkene helt hjem! Ikke kjekt i det hele tatt! Eivind skrev en gang om at han hadde et gen som gjorde at han bare ga helt opp noen ganger. Det genet har jeg også skjønner jeg, for jeg satte bare sykkelen i garasjen og håper at den kommer på bedre tanker der! Så var det på med kortbukse og joggesko og en joggetur rundt vannet. Det er ingenting som kan snu dårlig humør som en liten tur med joggesko! Vel hjemme var humøret godt, og jeg ser noe lysere på å ta fatt på sykkelen. I alle fall ser jeg lyst på det at jeg må spørre noen om hvordan jeg griper dette an! I morgen kanskje?

3 comments:

Anonymous said...

Men kjære mor, det var jo kun tilbud på kokmalt kaffe så den turen kunne du jo ha spart deg? Vi hadde jo allerede vært oppe og sjekket?

Angående punkteringen så stiller jeg min forlovede og meg selv til disposisjon ;)

Du e' søde

Karimor said...

Hei lillemor - jeg tror nok at dere enten var blinde av kjærlighet når dere var der, eller så hadde de ikke fylt på med filtermalt kaffe. Nå var det begge deler i store mengder!
Svært takknemlig for at du og din forlovede stiller opp som sykkelreparatører!

Siri said...

Jeg hadde ikke stolt på ham som reperatør, han pleier bare sette sykkelen i garasjen og ta en annen :-)