Monday, June 28, 2010

Tonje er hjemme

og da blir det mer tid til prat og hygge en til å skrive blogg! Ikke bare prat og hygge forresten, vi var ute på en voldsom kjøretur også. Vi skulle se Orstad spille kamp mot Åna Sira og vi skulle finne Åna Sira. Jeg er ikke sikker på om det er lurt å skrive så mye om den turen? Jeg har stedsans omtrent som et kjøleskap og må nok innse at Tonje så definitivt har arvet min stedsans! Vi kjørte fra Ganddal to og en halv time før kampen skulle begynne - og vi rakk de siste fem minuttene av kampen! Vi ble godt kjent i tunnellene på E39 kan man si, for vi kjørte litt fram og tilbake der! Mellom Flekkefjord og Moi. Eller var det Egersund? Neste gang prøver vi med kart!
Fredag våknet solskinnsbarnet med stjerner i øynene, for nå hadde hun og Espen vært kjærester i ett år! Jeg skulle til Flekkefjord og besøke Johanne, og sto på badet da "lille" Espen kom med roser til sin kjære! De er jo så koselige de to at jeg blir helt rørt av å se de! Det er helt i orden det, unntatt når jeg skal sminke meg og bli fin dame for å reise til Johanne. Det er litt upraktisk å sminke seg når tårene triller!
Lørdag skulle Johanne og jeg til Sogndalstrand for å se og høre på ti tenorer fra Australia! Dagen startet med nydelig vær med sol og varme, og etter en tur i Flekkefjord city var det bare å kose seg med kaffe og lite klær på terassen! Tonje sendte meg en melding som jeg ikke klarte å hente. Jeg har gammel mobil og kan ikke hente melding med bilde. Da ringte hun og fortalte at hun hadde sendt bilde av hånden sin. Å, ja, sa jeg - har du skadet hånden din? Det er jo sånn at det er best å vise mor skadene sine, det vet jo alle! Nei, det var nok sånn at på den hånden blinket det i en forlovelsesring! Da var det en mor - og tilkommende svigermor - som ble både overrasket og utrolig glad! Det ble nesten perfekt å sitte en nydelig sommerkveld i Sogndalstrand, høre og se på flotte sangere, synge litt med, og hele tiden kjenne på gleden for de herlige nyforlovede "barna" mine! Det ble sent før konserten var slutt og vi var tilbake i Flekkefjord, men selv om det var tidlig opp søndag så pakket vi oss inn i tepper og satt oss på terassen og hadde en herlig skravlestund før vi fant senga. Vi må jo passe på at vi ikke sover "burt sommarnatta!" Det er det forresten andre som tenker også, for i går kveld var det mange flotte venninner av Tonje her, og lydnivået var høyt til tider! Men hva gjør det vel med litt lite søvn en natt? Nå er det tid for å glede seg!

No comments: