Monday, March 22, 2010

Gospel

I helgen har jeg vært i Flekkefjord og sunget gospel tre hele dager til ende! Vi var ca 100 sangere fra, tja Sandnes og til Mandal kanskje - god lyd med andre ord! Det var tre musikere/pastorer fra USA som skulle lære oss. De kom fra Los Angeles, California og Oregon hvis jeg ikke husker feil og de var fulle av musikk, liv og bevegelse! Det var en opplevelse å være sammen med de! Der var det ikke snakk om å stå i ro og synge sangen - her var det bevegelse og "raise your hands" og "give a hand" - for Jesus, for your self og for the altos eller hvem det var som klarte stemmen sin! Make some noise og praise the Lord! I can't hear you! ble det ropt rett som det var, og jeg lover - vi sang så høyt vi kunne! I programmet vi hadde fått sto det at vi skulle avslutte med konsert i kirken fra kl. 19.00 til 20.30. Glem det! Her var det gospel og tid og liv og lyst og klokken ble 22.00 før vi var ferdige. - og da var vi virkelig ferdige også! Jeg er glad jeg ble en natt ekstra i Flekkefjord så jeg kunne "lande" litt. I dag kjørte jeg hjem, og ble invitert til å spise middag med Trude og Tone og alle barna! Supert! Jeg hadde også fått med meg at det skulle være treningskamp for Orstad og som god supporter skulle jeg få med det også! Jeg tok på godt med klær og kjørte avgårde i regnværet og tenkte at her er jenta si som ikke er redd for noen regndråper! Det er jeg ikke heller, derimot er jeg jenta som leser meldinger litt for fort når jeg er i Flekkefjord full av gospel og pugging av tekst! Jeg kjørte altså til feil bane! Kom hjem ganske flat fordi jeg ikke fant en eneste liten fotballspiller, leste meldingen på nytt og skjønte at her hadde jeg vært på bærtur! Lurte på om jeg skulle hoppe i bilen igjen og rekke andre omgang, men fant ut at nå fikk det være kveld! Heldigvis kommer det flere kamper - jeg er klar - og etterhvert får jeg kanskje med meg Daniel også!

2 comments:

Espen Kirkeby said...

Det høyrtes ut som ei veldig bra helg, men syns synd på deg angående val av bortebane kontra heimebane. Eg kikka etter deg, men då eg ikkje såg deg tenkte eg at du hadde tatt ein klok avgjernad. (ikkje det altså) Me vant forøvrig 6-0, så nå er me i ruta til seriestart...

Karimor said...

Espen - jeg er klar for seriestart, og neste gang skal jeg dobbeltsjekke! Dessuten skal jeg lese hele meldingen, og ikke bare litt og så tenke meg resten. Nå er jeg også ganske godt trent i "raise your hands"! - for Orstad?!