Saturday, February 25, 2012

Stavtjørn, ski og snø!!


Etter et bilde av damene ved frokosten, så følger et lite knippe av stemningen fra Eivind, meg og ungene!






Fredag til søndag hadde Judith invitert damene til ski, strikke, kos og god mat helg på hytta på Stavtjørn. Vi hadde det fantastisk koselig, skravla og strikkepinnene gikk, og jamen fikk beina prøve å gå litt på ski også!
Generøst sa hun at jeg kunne få låne hytta i noen dager sånn at jeg kunne ta meg Eivind og barnebarna opp på skitur!Jeg sendt melding om tilbudet til Trude, Tone og Eivind og det var umiddelbar og gledelig respons! Dette var et enormt tilbud! Jeg fikk beskjed om at min jobb var å pakke mine egne ski - de skulle tenke ut alt i forhold til mat og drikke! Jeg kom hjem fra fjellet søndag ettermiddag, og mandag morgen var det avreise på ny! Det var en herlig gjeng som fikk plass mellom mat, ryggsekker og diverse i bilen til Trude og Lars! Turen opp gikk ganske greit - litt utrfordring med glatt vei og tilslutt så mye snø at vi ikke kunne se veien! Alle bar sin egen sekk og gikk greit de ca 5 - 10 minuttene opp til hytta. Det tok vel ca 5 sekunder før alt var kaos med klær, sko, votter og diverse! 5 lykkelige barn bestemte hvor de skulle sove og alt var bare glede!
Tirsdag våknet vi til strålende vær og etter frokost tok onkel Eivind med de store på tur. Kakao og sjokolade og brus i sekken, og så la de i vei! Benjamin og jeg hadde litt å rydde før vi også gikk ut en lang skitur med sjokolade! Han ble utrolig mye stødigere på ski etter bare litt trening!
Tone hadde bakt pizzasnurrer og det ble den perfekte lunsjen! DS'ene kom fort fram når alle var inne, men når sola skinner vil vi ut! Eivind bygde hopp og guttene hoppet! Det var utrolig gledelig å se alle barna ute! Røde kinn, ivrige barn som drev med skihopp, bygde snømann eller hytte, akte på akebrett eller satte utfor en bakke så mormor måtte utfordre seg selv for å stå ned. Benjamin sto støtt ned bakken!
Kyllinggryte til kvelden og vi satt alle med varme, røde kinn etter flere timer ute i snøen. Onkel Eivind og guttene spilte Yatzy og UNO - dette var noe de likte! Jentene hadde stadig store utfordinger til onkel Eivind, for han skulle ikke si ja eller nei og divere andre ord, og jubelen sto i taket når han ikke klarte det!
Alle var snille med hverandre og hjalp til når det trengtes. Jeg la merke til Andreas som så tålmodig forklarte noe for Benjamin, men da jeg skulle ta bilde for å få med meg stemningen så måtte DS'en lades!
Onsdag kom Tone og Trude opp til oss. Da var det regn men været har aldri hindret oss i å ha det kjekt! Vi gikk en liten skitur og hadde god tid, men til slutt var det tid for pakking, vasking og hjemreise!
Jeg var hjemme i 19 tiden om kvelden, full av glede og takknemlighet for at jeg fikk låne ungene og fikk oppleve tre fantastiske dager sammen med de!
En stor takk også til Sven og Judith som så raust lånte ut hytta si!

1 comment:

Tonje og Espen said...

Så koselig :) Gleder meg til vi en gang kan bli med!